Адреса
м. Київ, вул. Волоська 12/4, 7 корпус НаУКМА, ауд. 409 (4 поверх)
Відповімо на ваші питання
Слідкуйте за новинами
Презентація опитування: “Блокувати чи ні: українці про колаборантів, цензуру та російські ЗМІ”

Презентація опитування: “Блокувати чи ні: українці про колаборантів, цензуру та російські ЗМІ”

Пресреліз
Презентація

Опитування проведено в межах всеукраїнського Омнібусу Info Sapiens (з донабором) на замовлення Школи політичної аналітики в межах Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні, яку виконує Міжнародний фонд “Відродження” у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні.

Польовий етап тривав з 13 по 31 січня 2021 року. Вибірка склала 2000 респондентів. З дослідження вилучена Автономна Республіка Крим, а у Донецькій та Луганській області опитування проводилося тільки на територіях, що контролюються Україною. Максимальна теоретична похибка не перевищує 2,2%.


Школа політичної аналітики НаУКМА вже вкотре поставила респондентам низку питань, що стосувались регулювання інформації за допомогою соціальних мереж, ставлення до колаборантів та російських ЗМІ в Україні та комунікації політик державою. Так, нас цікавили думки українців щодо того, чи повинна держава блокувати джерела з російською пропагандою; чи є всі, хто виступають «за зближення з Росією» колаборантами та чи повинна держава не тільки регулювати інформаційну сферу, але й активно комунікувати свою позицію.

Окремі питання ми ставили респондентам вже не вперше, що дало нам змогу порівняти відповіді на них з попередніми опитуваннями у березні 2020 (Омнібус Info Sapiens, вибірка 1000 респондентів) та у вересні 2020 року (Омнібус Info Sapiens з донабором, вибірка 2000 респондентів). Варто зауважити, що при порівнянні з опитуванням березня 2020 року слід враховувати різницю у розмірі вибірки. Також розподіли відповідей за регіоном проживання та вказаним віросповіданням, які наведені для окремих питань, є радше ілюстративними. Хоча ми й можемо припустити наявність певних тенденцій, для глибшого аналізу і порівняння розподілів відповідей за категоріями потрібно проводити масштабніші опитування. Слід вказати на те, що за деякими питаннями досить високий відсоток респондентів не визначились з відповіддю (на рівні 20-30 %), що також накладає обмеження на аналіз та інтерпретацію результатів.